Prečo sa pri tvorbe loga nepozerať na cenu ?

Máte svoje logo, firemné farby, font a všetko okolo toho. Vy síce presne viete, ako to má vyzerať, ale čo ostatní? Tí sa to presne dozvedia z dizajn manuálu.


Dizajn manuál je teda návod, v ktorom je presne zadefinovaná identita vašej firmy. Popisuje spôsob, ako sa odlišujete od konkurencie a aká je vaša vizuálna prezentácia. Predstavuje ju nielen interným či externým zamestnancom firmy, ale aj grafikom či tlačiarom. Podľa neho presne vedia, ako majú vyzerať brandové zákazky, ktoré si u nich objednáte.

 


V dizajn manuáli sú detailne definované štandardy loga (farby, varianty, veľkosť,...), písma, farieb, rôznych grafických prvkov a vzorov, ale môže tam byť aj slogan či grafika firemných tlačovín (vizitka, hlavičkový papier, ale aj e-mail). Vďaka tomu grafické štúdio nepoužije do návrhu vášho dizajnu iný odtieň modrej, ako máte v logu alebo do neho nevloží smreky, ak máte ako doplnkový grafický motív určené tulipány. A v tlačiarni sa nevyhovoria, že ten banner má iný odtieň zelenej kvôli nastaveniu tlače, ak majú k dispozícii dizajn manuál s presným označením farby.

 


Nie je to len suchý súpis pravidiel a „grafických zákonov“. Aj samotný dizajn manuál môže byť spracovaný v identite vašej spoločnosti, originálne či dokonca hravo, ako to robí Custom Design Studio.


Pravdou je, že dizajn manuál nie je práve najlacnejšia záležitosť. Jeho cena závisí od toho, ako detailne má byť identita firmy rozpísaná – čím viac definícií, tým viac strán a dlhší čas práce. Treba si však uvedomiť, že je to investícia, ktorá sa oplatí, pretože nasledujúce roky predíde rôznym komplikáciám či problémom a uľahčí robotu nielen vám, ale aj grafikom, čo v konečnom dôsledku znamená nižšie náklady na grafické hodiny.


Článok predtým

Ďalší článok