Význam reprezentatívnej vizitky

Modelová a nie až tak nereálna situácia z grafického štúdia:


Šéf: „Máme zákazku pre toho nového klienta – chce nový návrh vizitiek.“


Nový grafik: „Okej, to mám za 10 minút.“


Dostal vysvetlené, že to nie je len o vložení údajov a loga do formátu 9x5 cm. Nakoniec na tom robil 4 hodiny.


 


Vizitka už dlhú dobu predstavuje viac ako len odovzdanie kontaktu na kartičke. A firmy si na nich dávajú čoraz viac záležať. Stále má vo všeobecnosti ten rovnaký tvar, rovnaké rozmery. No nesie oveľa väčšie posolstvo.


Aj keď by sa mohlo zdať, že je to už akýsi prežitok a pomaly „vychádza z módy“, opak je pravdou. Vizitka si posilňuje svoje miesto v brandingu firmy. Ten malý kúsok tvrdšieho papiera vie podať obrovské množstvo informácií.

 


A pritom nejde až tak o to, čo je na nej napísané. Samozrejme, meno, funkcia, telefónne číslo, e-mail, adresa. To všetko sú podstatné informácie. No jej dizajn prezradí ešte viac. Odhalí brand spoločnosti, ktorý celkovo vypovedá o ideológii firmy. Kto si dá záležať na vizitke, dáva si asi záležať na všetkom. Myslí na detaily. Kto si na vizitku umiestni QR kód, cez ktorý si môže klient uložiť kontakt priamo do svojho smartfónu, očividne kráča s dobou a sleduje, čo je moderné. Zároveň je praktický a šetrí čas.

 


Vizitky sa už netlačia len na obyčajný tvrdší (350 g) papier. Môže mať rôznu farbu, rôznu štruktúru. Dokonca môže mať aj trochu netradičné tvary. A to potenciálneho klienta naozaj zaujme.


Ešte stále si hovoríte: „Veď je to len vizitka“? Dodajte jej šmrnc a vystúpte z davu! Nápadité, hravé, neobyčajné vizitky si sami pýtajú, aby sa o nich ďalej hovorilo. Kreatívna idea je základ. Taká, ktorá presne vystihne vaše podnikanie, filozofiu, ideológiu. A s tým vám pomôže aj Custom Design Studio, ktoré sa nebojí popustiť uzdu fantázii.


Článok predtým

Ďalší článok